søndag 1. februar 2009

Uke 5

Uke 5 startet med en veiledersamtale som gikk greit, og jeg satt litt på skolen etterpå - men gjorde nada - før jeg hentet Leon tidlig for å gå til tannlegen med han. I barnehagen var han blitt lest for, i Emma-hos-tannlegen-boka, og tannlegetimen gikk over all forventning, og han hadde fine tenner. Da vi gikk ut derfra, utbrøt han: "Tannlegen glemte å borre!" Det var tydeligvis ikke noe han fryktet... Han var kjempetøff, syntes jeg.

Tirsdag ble en lite effektiv skoledag, av gjentagende årsak: skravling ;) Jeg og gutta herjet i storesenga på ettermiddagen, og stakkars Arian spratt ut av senga, på hodet ned i liten søppelbøtte (hvor jeg følte han sto opp ned i en evighet før jeg kom meg rundt Leon og til unsetning), som veltet før jeg klarte å plukke opp den forskremte gutten. En forferdelig opplevelse som heldigvis ikke endte med annet enn et blåmerke. Men jeg hørte panikken hos Arian da han sto opp ned med skuldrene på kanten av den trange søppelbøtta :(

Onsdag kveld var jeg på førstehjelpskurs og gutta og pappan var hos farmor og Idar.
Torsdag kveld var jeg på førstehjelpskurs igjen, og gikk ut med pbl-gruppa etterpå. Kjempekoselig :)

Fra fredag til lørdag lå gutta over hos farmor og Idar (som fortsatt hadde besøk av tante Siv og Malin), så Lars fikk litt kveldstid der mens jeg var på bursdagsfest til medstudent Astrid :) Jeg var ikke helt i form, så jeg benyttet anledningen til å sitte på med Lars da han dro hjem, for da sto vi i byen, og jeg var frossen, med full blære og mageknip. Det var deilig å komme hjem og varme seg og sove leenge dagen etter. Vi hentet gutta utpå dagen lørdag, dro på Obs sammen og lagde middag hjemme.

Søndag var vi også hos farmor og Idar en tur, for å få sagt ha det til tante Siv, onkel Edvin og Malin, som skulle reise tilbake til Stavanger. Vi fikk nydelig kyllingsuppe på kjøpet :) Ettermiddagen hjemme brukte vi til å rydde mens gutta så Cars.

Gjensynsgleden var stor, og gutta var usedvanlig klengete på lørdag. De kranglet om sentrum av fanget.

Men Arian koste seg hos farmor også :)

Malin og onkel Lars

Malin og Arian

Ingen kommentarer: